fbpx

Nyheter

Blogg

Service del 3, välkomnande

Service del 3, välkomnande

Ett bra välkomnande är en viktig dela av god service. Service är att hjälpa gästen, att hitta ett bra bord, välja rätt i menyn och rätt dryck till. Välkomnandet är ett sätt att få dina gäster att känna sig uppskattade under hela besöket hos dig. Service är viktigt i...

read more
Service del 2, passion för service

Service del 2, passion för service

Vad är egentligen god service? Vad är egentligen service? Service är viktigt i hela vårt samhälle, alla grupper, ställen och yrken. Här väljer jag att ta upp det inom restaurang. Passion för service Din passion för service leder till ett lyckat besök för gästen. Att...

read more
Kvalitet eller Kvantitet?

Kvalitet eller Kvantitet?

Kvalitet eller kvantitet? Vad tycker du? Ställer du dig på torget och skriker "kom och köp" eller "anställ mig"? Nä, det tror jag inte. Att göra en grundlig research av företaget, tjänsten, behovet, arbetsmiljön eller vad som kan komma att behövas. Allt för att ditt...

read more
Söker du RÄTT jobb, eller bara ETT jobb?

Söker du RÄTT jobb, eller bara ETT jobb?

Ja, hur tänker du när du söker jobb och varför? Att vara arbetssökande är en hel vetenskap, och råden skiljer mycket om hur man "ska" göra. Så långe det finns råd som "sök så många jobb du kan" så kommer processen att vara därefter. Det är lätt att känna en ekonomisk...

read more
Referenser i en ansökningsprocess, bra eller dåligt?

Referenser i en ansökningsprocess, bra eller dåligt?

Att ta referenser vid en anställning är en viktig del av rekryteringsprocessen. Det är ett sätt att verifiera en kandidats erfarenheter och prestationer, och det kan också ge arbetsgivaren en bättre förståelse för hur kandidaten kommer att passa in i arbetsplatsens...

read more
Service del 1, vad får gästen att välja just din enhet?

Service del 1, vad får gästen att välja just din enhet?

Vad är egentligen god service? Vad är egentligen service? Service är viktigt i hela vårt samhälle, alla grupper, ställen, yrken men här väljer jag att ta upp det inom restaurang. Service är att hjälpa gästen. Det börjar redan när man klickar in sig på hemsidan eller...

read more
Tips för att hitta nya medarbetare

Tips för att hitta nya medarbetare

Hitta din nästa medarbetare Rekrytering för restaurangbranschen kan vara en utmaning eftersom det är en bransch med hög personalomsättning och många olika roller som behöver tillsättas, såsom kockar, servitörer, bartendrar och restaurangchefer. Men med lite tid och...

read more
Ledarskap

Ledarskap

Ledarskap i restaurangbranschen Ett ledarskap inom restaurangbranschen kan vara en utmaning. Restaurangbranschen är en av de mest krävande och konkurrensutsatta branscherna, och det krävs en hög grad av organisering, planering, kommunikation och hårt arbete för att...

read more
Feedback från dina medarbetare

Feedback från dina medarbetare

Vad är ditt viktigaste kvitto på att du gjort rätt i din roll som ledare, arbetsgivare eller företagare? Fler avslutade affärer? fler bokningar? Fler nöjda gäster? Högre omsättning? Högre lön? Annat? Mitt viktigaste kvitto är feedback, från såväl kund som medarbetare,...

read more